Player_slider

Artikler

Tre gode råd: Sådan kommer du godt i gang med din træning

Der kan være mange gode grunde til at komme i gang med at træne. Måske vil du i gang med at træne for første gang i dit liv; måske har du tabt motivationen og drømmer om at finde den igen; eller måske vil du blot optimere din træning og komme i dit livs form? 

Uanset hvad din grund er til at komme godt i gang med træningen, er der tre gode råd, som du med fordel kan følge, ikke bare for at komme i form, men mindst lige så meget for at kunne holde motivationen oppe og fortsætte dine nye, gode træningsrutiner. Læs vores tips og tricks herunder.

Tip nr. 1: Find et træningsprogram, der passer dig og dit niveau

Først og fremmest er det vigtigt, at man kender nogle øvelser og ved, hvordan de hver især kan og bør kombineres med hinanden. Uden de rigtige øvelser er det nemlig svært at få det fulde udbytte af sin træning. Og derfor kan du med fordel undersøge dine muligheder for et træningsprogram. Med et godt og personligt træningsprogram vil du nemlig få mest muligt ud af din træning. Det gælder altså ikke bare om at finde et tilfældigt træningsprogram på nettet. Det bedste træningsprogram for dig er derimod et, der er tilpasset dig, din fysik og din form. Hvis du vil investere lidt penge i det, kan du med fordel få sammensat et træningsprogram hos en personlig træner, så du er sikker på at få det bedst mulige program.

Tip nr. 2: Meld dig ind i et træningscenter eller skaf det nødvendige udstyr til hjemmetræning

Når du vil i gang med at træne, er én af de første ting, du skal beslutte dig for, om du ønsker at træne i et fitnesscenter eller om du vil gå i gang med hjemmetræningen. Der kan være præferencer, fordele og ulemper forbundet med begge ting. Mange foretrækker at melde sig ind i et fitnesscenter for at være sikker på at have al det nødvendige udstyr til rådighed, mens andre foretrækker at træne derhjemme, fordi det så kræver mindre tid og forberedelse at komme i gang med at træne. Det kræver dog, at man anskaffer sig en smule udstyr, for eksempel en træningsmåtte, et par håndvægte og en vægtstang eller måske en kettlebell.

Tip nr. 3: Få dig en træningsmakker

En træningsmakker kan være en utrolig god idé for dig, der måske ikke har super meget erfaring med træning. For det første kan en træningsmakker være en motivationsfaktor i sig selv, fordi man kan opmuntre hinanden til at komme afsted til træning. Det kan også være, at du som uerfaren skal finde dig en træningsmakker, der har masser af erfaring og som derfor kan hjælpe dig med at udføre dine øvelser korrekt og med passende vægt. For det andet findes der mange forskellige øvelser, som kan laves sammen med en makker - og så bliver træningen bare lidt sjovere, end hvis man skulle lave alle sine øvelser alene. Der findes for eksempel masser af makker-øvelser med de tunge medicinbolde, som indebærer, at man kaster bolden til hinanden.

Populære artikler
image001 (1).jpg Gode behandlingsformer til smerter i krop og sind
chelsea_troje Chelsea trøje | Trøjer til børn og voksne UnitedSport.dk

Den nye Chelsea trøje er ude og klar. Her kan du finde et stort udvalg af Chelsea trøjer. Der er både hjemmeba…

casino-24 Casino24: Online casino
Gør som 998000 andre og opret dig hos Holdsport