Player_slider

Artikler

Sådan holder du dig i god form

indhold.svg

Vi ønsker alle sammen at holde en nogenlunde form. Langt de fleste ønsker både at være sunde, og/eller at have en flot æstetik. Det er dog langt fra de fleste der er i stand til at holde en god form, fordi hverdagen og samfundet er bygget op omkring den ene fristelse efter den anden. Det kræver derfor en stærk mentalitet ikke spise hvad man vil, og samtidig at komme afsted i fitness, til sport eller blot at få dyrket noget motion i sin travle hverdag. Så hvordan optimerer man sine chancer for at holde en god form? I denne gennemgår vi hvordan du øger dine chancer for at holde en god form året rundt, uden at det skal være en daglig kamp.


Undgå stramme slankekure

Slankekure kan være gode til at kickstarte et vægttab, men er typisk ikke holdbart i længden. At leve efter en bestemt kur er ikke optimalt, og kan i sidste ende faktisk gøre mere skade end gavn. Man kan derimod benytte en slankekur til at blive klogere på sine madvaner, og hvad der reelt set er i de forskellige madprodukter, så du efterfølgende på helt naturlig vis er i stand til at opsætte en sund og balanceret kost, uden at du behøver at gå for meget på kompromis.

 

Skærmbillede 2021-07-06 kl. 12.47.17.png

Opsæt en stabil hverdagsrutine

Menneskers adfærd er bygget op omkring vaner og rutiner. De er både svære at komme af med, men kan også være svære at komme i gang med. Ingen ved helt nøjagtigt hvor lang tid det tager at komme ind eller af med en rutine, men når først rutinen kører så føles det godt. Derfor er det også vigtigt at man ikke bryder rutinerne i længere perioder, for så er det svært at komme i gang igen.


Sørg for at du bevæger dig hver dag

Det er selvfølgelig ikke kun kosten der er vigtig når det kommer til at holde sig i god form. Det er også vigtigt at man får motioneret – hvad end det er i et fitnesscenter, lange gå eller løbeturer, eller noget helt tredje, så er motion vigtig hvis du vil opretholde en god form. I den forbindelse kan det være en god idé at lære sin krop lidt bedre at kende, og få bugt med de skavanker man nu går og døjer med. Derfor kan man med fordel inkorporer lidt mobilitet eller abstrakte øvelser i sine træningsrutiner, så de små muskler også bliver styrket, hvilket også vil afhjælpe fremtidige skader. En balancetræner er f.eks. et rigtig godt bud på, hvordan du kommer ind og aktiverer mange små muskler. 

Populære artikler
Skærmbillede 2020-01-17 kl. 14.13.58.png Sådan kommer du i form igen efter juleferien

Læs her hvordan du kommer til at stå skarpt efter ferien.

Statistik bødekasse.png Få program til statistik og bødekasse

Hvem skylder penge, og hvem er topscorer? Brug Holdsport.

Skærmbillede 2019-12-19 kl. 10.14.03.png Hav udstyret i orden til din sport

Gå aldrig ned på udstyr.  Den regel gælder især i sportsverdenen, hvor det hele bliver sjovere og bedre, hvis …

Gør som 1.234.000 andre og opret dig hos Holdsport