// English below - In case of any doubt or discrepancy, the Danish version of these terms and conditions shall prevail //
Betingelser for medlemskab og kontingentbetaling.
Ved indmeldelse i Pan Idræt erklærer man at man vil respektere foreningens vedtægter og de beslutninger, politikker mv. der træffes af generalforsamlingen og bestyrelsen. Endvidere vil man respektere de beslutninger der træffes i afdelingsforsamlingerne og afdelingsledelserne i de idrætsgrene man er tilknyttet.
Ind- og udmeldelse
Ved indmeldelse i Pan Idræt er man forpligtet til at betale det fastsatte kontingent (både forenings- og afdelingskontingent) ved forfaldsdatoen. Medlemskabet tegnes månedligt.
Medlemskabet er fortsættende (automatisk fornyelse) indtil man som medlem selv via medlemssystemet eller hjemmesiden udmelder sig af foreningen. Man har i den forbindelse ikke krav på tilbagebetaling på det betalte kontingent eller dele heraf. Udmeldelse skal ske senest d. 15. måneden før. Dette betyder, at hvis udmeldelse sker efter d. 15. i en måned, kan der blive opkrævet endnu en måneds kontingentbetaling. Denne betaling refunderes ikke, da behandlingen kan overlappe med den automatisk opkrævning.
Endvidere ophører medlemskabet ved kontingentrestance, hvis restancen henstår i længere tid.
Det er ikke muligt at sætte et medlemskab på pause eller overdrage det til andre.
Opbevaring af betalingskortoplysninger mv.
Betaling sker ved at indtastning af et betalingskort med efterfølgende klik på ”køb”. Pan Idræt gemmer ikke dine betalingskortoplysninger. Dette sker på den tilknyttede betalingsplatform.
Alle kvitteringer sendes til medlemmets e-mail som den er opgivet i medlemssystemet.
// English //
Terms and Conditions for Membership and Payment of Fees
Membership and Compliance
By joining Pan Idræt, members agree to respect the association’s statutes and abide by the decisions, policies, etc., adopted by the general assembly and the board. Members also agree to respect the decisions made at departmental assemblies and by the management of the sports branches they are affiliated with.
Membership Registration and Termination
Upon joining Pan Idræt, members are obligated to pay the stipulated membership fees (both the association and departmental fees) by the due date. Membership is offered on a monthly basis.
Membership is ongoing (automatic renewal) until the member themselves terminates it through the membership system or the website. In such cases, there is no entitlement to a refund of the paid fees, either in full or in part. Termination must be submitted no later than the 15th of the month prior to the next payment. This means that if termination is submitted after the 15th of a month, an additional month’s membership fee may still be charged. This fee will not be refunded as the processing may overlap with the automatic payment.
Furthermore, membership will be terminated in the case of prolonged payment arrears.
It is not possible to pause or transfer membership to another individual.
Storage of Payment Card Information
Payment is made by entering a payment card and subsequently clicking “purchase.” Pan Idræt does not store your payment card details; this is handled by the associated payment platform.
All receipts are sent to the member’s email address as provided in the membership system.
Governing Language
In case of any doubt or discrepancy, the Danish version of these terms and conditions shall prevail.
Vedtaget af bestyrelsen 23. maj 2018
Privatlivspolitikken er udarbejdet af Pan Idræts bestyrelse efter vejledning fra Danmarks Idrætsforbund og DGI i fællesskab.
Pan Idræts dataansvar
Vi behandler personoplysninger og har derfor vedtaget denne privatlivspolitik, der kort fortæller dig, som medlem, træner og frivillig, hvordan vi behandler dine personoplysninger til sikring af en fair og gennemsigtig behandling. Gennemgående for vores databehandling er, at vi kun behandler personoplysninger til bestemte formål og ud fra berettigede (legitime) interesser. Vi behandler kun personoplysninger, der er relevante og nødvendige til opfyldelse af de angivne formål, og vi sletter dine oplysninger, når de ikke længere er nødvendige.
Kontaktoplysninger på den dataansvarlige
Pan Idræt (Pan Idræt København og Pan Idræt Frederiksberg) er dataansvarlig, og vi sikrer, at dine personoplysninger behandles i overensstemmelse med lovgivningen.
Kontaktoplysninger:
Kontaktperson: Lene Hyrup Eriksen, Udviklings- og driftskonsulent
Adresse: Vesterbrogade 6D, 2. sal - 1620 København V
CVR: 28 83 29 82 / 34 14 04 99
Mail: sekretariat@panidraet.dk
Website: www.panidraet.dk
Behandling af personoplysninger
Vi behandler følgende personoplysninger:
Medlemsoplysninger:
Almindelige personoplysninger:
Personoplysninger, der er tillagt en højere grad af beskyttelse:
Oplysninger om ledere og trænere:
Almindelige personoplysninger:
Personoplysninger, der er tillagt en højere grad af beskyttelse:
Her indsamler vi oplysninger fra
Normalt får vi oplysningerne fra dig. I nogle tilfælde kan der være andre kilder:
Foreningens formål med behandling af dine personoplysninger
Vi behandler dine personoplysninger til bestemte formål, når vi har en lovlig grund.
Lovlige grunde til behandling er særligt:
Formålene
1) Formål med behandling af medlemsoplysninger:
2) Formål med behandling af oplysninger på ledere og trænere:
Vi behandler kun personoplysninger ud fra legitime interesser
I det omfang vi behandler dine medlemsoplysninger på baggrund af interesseafvejningsreglen, vil denne behandling udelukkende være motiveret af berettigede (legitime) interesser som:
Videregivelse af dine almindelige personoplysninger til specialforbund i DIF, til DGI samt til DGI’s landsdelskontorer, i relevant og nødvendigt omfang i forbindelse med idrætsaktivitet
Da foreningen er medlem af idrætsorganisationer, sker der videregivelse af oplysninger om ledere og træner til disse, for at ledere og trænere kan modtage information og aktivitets- og kursustilbud fra disse idrætsorganisationer.
Af praktiske og administrative hensyn opbevarer vi dine almindelige medlemsoplysninger også i en periode efter din udmeldelse af foreningen
Af hensyn til kontaktmuligheder kan der for børn og unge under 18 år behandles oplysninger om forældrene. Bevaring af oplysninger med historisk værdi til statistik og lignende.
Samtykke
Oftest vil vores behandling af dine personoplysninger basere sig på et andet lovligt grundlag end samtykke. Vi indhenter derfor kun dit samtykke, når det i sjældne tilfælde er nødvendigt for at behandle dine personoplysninger til de formål, der er beskrevet ovenfor.
Hvis vi indhenter dit samtykke, er det frivilligt, om du vil give samtykke, og du kan til enhver tid trække det tilbage ved at give os besked om det.
Når vi indhenter personoplysninger om børn og unge, foretager vi envurdering af, om barnet selv er i stand til at afgive de pågældende personoplysninger. Hvis ikke, indhenter vi samtykke fra en forælder. Vores udgangspunkt er 15 år, jf. stemmeretten i vedtægtens §8 stk. 2.
Videregivelse af dine personoplysninger
I forbindelse med idrætsaktivitet kan der sker videregivelse af oplysninger om deltagelse og resultater til relevante idrætsorganisationer.
Der sker videregivelse af oplysninger om ledere og trænere i relevant omfang til idrætsorganisationer, som foreningen er medlem af.
Vi videregiver ikke personoplysninger til firmaer til markedsføring uden dit samtykke.
Opbevaring og sletning af dine personoplysninger
Vi har forskellige behandlingsformål og opbevaringsperioder alt efter, om vi behandler dine personoplysninger som medlem af foreningen, som ulønnet leder eller træner eller som lønnet leder eller træner:
Medlemmer:
Vi vil opbevare dine personoplysninger i en periode fra medlemskabets ophør og i overensstemmelse med følgende kriterier:
Af praktiske og administrative hensyn opbevarer vi dine almindelige medlemsoplysninger i op til 3 år efter kalenderåret for din udmeldelse af foreningen
Ulønnede ledere og trænere:
Vi vil opbevare dine personoplysninger i en periode fra ophøret af dit virke og i overensstemmelse med følgende kriterier:
Af praktiske og administrative hensyn opbevarer vi dine almindelige medlemsoplysninger i op til 1 år efter dit virke er ophørt
Lønnede ledere og trænere:
Vi vil opbevare dine personoplysninger i en periode fra ophøret af dit virke og i overensstemmelse med følgende kriterier:
Bogføringsbilag, herunder f.eks. lønbilag, skal gemmes i 5 år fra udløbet af det regnskabsår, som bilaget drejer sig om
Andre relevante oplysninger til opfølgning og stillingtagen til eventuelle krav gemmes i 5 år efter arbejdet er ophørt
Vi opbevarer dog oplysninger på såvel medlemmer, ledere og trænere til statistik og lignende, så længe de har historisk værdi.
Dine rettigheder
Du har en række særlige rettigheder efter persondataforordningen, når vi behandler personoplysninger om dig:
Hvis du f.eks. henvender dig med en anmodning om at få rettet eller slettet dine personoplysninger, undersøger vi, om betingelserne er opfyldt, og gennemfører i så fald ændringer eller sletning så hurtigt som muligt.
Du kan altid indgive en klage til en databeskyttelsestilsynsmyndighed, f.eks. Datatilsynet.
Revidering af privatlivspolitikken
Vi forbeholder os retten til at foretage ændringer i denne privatlivspolitik fra tid til anden. Ved ændringer vil datoen øverst i privatlivspolitikken blive ændret. Den til enhver tid gældende privatlivspolitik vil være tilgængelig på vores websted. Ved væsentlige ændringer vil du modtage meddelelse herom.
Vedtaget af bestyrelsen
Pan Idræt vil gerne vise medlemmer og andre interesserede de foto og film, som bliver optaget i vores forening. For nogle af vores medlemmer kan det skabe en usikkerhed og derfor forsøger vi at opsætte nogle retningslinjer for brugen af film og foto i Pan Idræt.
Accept
Alle registrerede medlemmer, accepterer, at foreningen benytter film og foto, hvor medlemmer kan optræde.
Hvis et medlem ønsker at frasige sig denne automatiske accept, skal man ved enhver foto eller videobegivenhed give sig tilkende til fotografen og til den ansvarlige frivillige for aktiviteten.
Det kan f.eks. være et medlem af bestyrelsen, styregruppen eller træneren som står for aktiviteten.
Pan Idræt fører intet register over hvem, der ikke ønsker at blive fotograferet og det er derfor op til den enkelte at give besked hver gang.
Foto
Pan Idræt benytter fotos på egen hjemmeside, på de sociale medier, i pressemeddelelser og i publikationsmaterialer fra egne træninger, stævner, konkurrencer og opvisninger.
Film
Pan Idræt benytter videomateriale der bringes på foreningens youtubekanal(er), sociale medier eller andre offentlige medier.
Har du spørgsmål eller indsigelser imod en given film eller foto foreningen har benyttet, bedes du straks kontakte bestyrelsen.
// English //
Adopted by the Board
Pan Idræt would like to showcase photos and films taken in our association to members and other interested parties. For some of our members, this may create uncertainty, and therefore, we seek to establish guidelines for the use of films and photos in Pan Idræt.
Acceptance
All registered members accept that the association uses films and photos where members may appear.
If a member wishes to waive this automatic acceptance, they must make their preference known to the photographer and to the responsible volunteer for the activity at every photo or video event.
This could be a member of the board, steering committee, or the coach in charge of the activity.
Pan Idræt maintains no record of those who do not wish to be photographed, so it is the responsibility of each individual to communicate their preference each time.
Photo
Pan Idræt uses photos on its own website, on social media, in press releases, and in publications from its own training sessions, tournaments, competitions, and exhibitions.
Film
Pan Idræt uses video material that is posted on the association's YouTube channel(s), social media, or other public platforms.
If you have any questions or objections regarding a specific film or photo that the association has used, please contact the board immediately.