Nyhedsbrev marts 2024

Roskilde Skiklub Hedeland
24. mar. 2024

Indholdet i dette nyhedsbrev er

• Nyt fra formanden
  • Uge 6-2024 – Kombineret skisafari til Dolomitterne
  • Uge 8-2024 – Winterberg
  • Uge 10-2024 – Madonna de Campiglio
  • Uge 11-2024 La Plagne - Opskriften på en fantastisk skiferie i de franske alper
  • Rullerne
  • Skigymnastik, afslutning
  • Spinning afslutning den 26/3
  • Skigymnastik, udendørs
  • Skiburgeren 2024
  • Ture i sæsonen 2024/2025, som forventes udbudt

Tak til bidragyderne for indlæg og billeder.
Deadline for næste nyhedsbrev er søndag 19-05-2024.
Gerne indlæg og billeder (hver for sig) i en mail til webmaster@roskildeskiklub.dk.

Webmaster

Kære Skiklubmedlem

Sæsonens sidste skiture til Hemsedal og Branäs står for døren og jeg håber du allerede har haft nogle gode ture på ski med skiklubben. Alle ture har været godt fyldt op og der har været en masse skiløb, solskin, socialt samvær og træning på turene.

2024 var knap gået i gang før frosten meldte sig og et hold friske sneproducenter gik i gang på skibakken. Deres hårde arbejde resulterede i en fantastisk åbning af skibakken for første gang i 4 år, hen over en hel weekend og 2 hverdagsaftener. Aldrig har skibakken været så velbesøgt og alle frivillige knoklede for at få det hele til at spille. Antallet af positive tilbagemeldinger fra de besøgende er overvældende og bekræfter endnu engang hvor unikt Hedeland Skicenter er. Der skal lyde en kæmpe tak til jer alle der mødte op og gav en hånd med. En flot omsætning blev lavet, som skal sikre fortsat vedligehold, drift og opdatering af Hedeland.

Vi fik for alvor testet vores hjemmeside/Holdsport under åbningen, som var til stor hjælp og nåede langt ud. Jeg beklager, hvis der nogle dage kom lidt mange notifikationer, sådan er det med alt nyt der skal testes. Det var positivt at opleve, hvor godt I tog imod og brugte tilmelding til hold som frivillig. Vi vil fremover benytte denne funktion til flere opgaver i skiklubben, så vi sammen kan løse dem.

I bestyrelsesregi har vi mødtes til vores planlagte bestyrelsesmøder, samt et seminar. På seminaret gik vi i dybden med økonomi, opgaver, Hedeland, Skiburgeren og ture. Vi har de seneste år afholdt seminaret årligt, hvilket har givet mange nye ideer, opdateret andre og fremtidssikret klubben. Vi arbejder i øjeblikket, blandt andet, på en ansøgning til DIF & DGI’s foreningspulje som skal hjælpe med at opdatere udvalget af børneski på Hedeland.

Skiburgeren er åben for tilmeldinger og allerede nu er halvdelen af pladserne besat. Det glæder mig igen at se tilslutning fra skiklubmedlemmer, der sammen vil på festival og gøre en indsats for klubben. Har du endnu ikke prøvet at være frivillig i Skiburgeren på Roskilde Festival, så er der mulighed for at teste det af én dag med et endagsarmbånd. Uanset om du er der en eller flere dage garanterer jeg du går derfra helt høj af glæde. Du kan se mere om tilmelding her: https://roskildeskiklub.dk/klub/roskilde-skiklub-hedeland/sider/skiburgeren-2024

Jeg håber at se mange af jer til generalforsamlingen 7. Maj 2024.

Mange hilsner

Formanden

Cecilie Laage-Petersen

Her er link til lidt billeder fra åbningsdagene på skibakken https://www.roskildeskiklub.dk...

Uge 49-2023 – Cervinia

Klik her for at se galleri fra turen https://www.roskildeskiklub.dk...

Kan en halv dag på ski virkelig få en til at synes, at man har haft en super hyggelig skitur til Cervinia?
Det kan det, men jo kun fordi der har været en masse dejlige skientusiaster med, som har taget godt imod et helt nyt klubmedlem, der tilmed brækkede kravebenet den første skidag.
Turen startede allerede rigtigt hyggelidt i gaten i lufthavnen, der blev vi ligesom samlet og snakken gik lystigt og humøret var højt. I flyveren var jeg heldig at komme til at sidde med en som også er på klubbens rulleskøjtehold og inden vi fløj ind over Tyskland, så havde jeg allerede lyst til at starte til rulleskøjteløb.
Vi fløj til Milano og blev modtaget af vores skiguide Frederik. Belæsset med kuffert, ski og støvletaske gik det igennem lufthavnen og ud til vores bus, som skulle køre os til Cervinia. Busturen gik med hyggelig snak og skiguide Frederik fortalte lidt om vejen til hotellet, vejet og andet praktisk info, så alle var velinformeret.
Holdgejsten viste sig allerede, da vi skulle have transporteret vores bagage til liften og op til hotellet. Alle hjælp alle og alt og alle kom med i liften til hotellet.
Det er noget helt særligt at bo på pisten, det kan virkeligt noget.
Hotellet var hyggeligt og havde alt det vi skulle bruge og havde behov for. Vi spiste samlet morgenmad, vi var tildelt to langborde og der var ingen faste pladser, men alligevel gik snakken lystigt for sig.
Så blev der talt om dagens skiturer og hvem der ville med hvor hen. Der var plads til alle på de forskellige hold.
Der var også en skilærer med, man skulle tilmelde sig ved turstart. Der blev sat forskellige hold og det tilbud vil jeg helt klart benytte mig af en anden gang.
Jeg kom afsted med en gruppe på 7 stykker og vi havde en mega god tur, lige indtil jeg væltede og min tur var slut. Og her må jeg lige rose min skigruppe, de tog sig utroligt godt af mig og fik mig hjulpet afsted på hospitalet. De skal have en stor tak.
Men jeg kom jo tilbage på hotellet igen. Så jeg fik alt det hyggelige med, som også høre med til en velorganiseret skitur. Hotellet havde en lille bar- med et stort udvalg, hvor vi hver aften mødes, inden vi skulle spise middag.
De serverede lidt spiselidt af små friskbagte boller eller pizzastykker, det skete hver aften.
Vi spiste sammen hver aften kl 19:30, de samme to borde og man satte sig hvor man ville. Så jeg har talt med en masse dejlige mennesker og selv om jeg ikke var med ude på ski, så det var mega hyggeligt hver aften, der var gode skihistorier, livshistorie og spændende hobbys som kom på tale.
Den ene dag viste vejret sig lidt fra den dårlige side, så en gruppe kom tidligt hjem og så var vi lige pludselig en større gruppe, som tog ned på rundtur i byen og spiste frokost sammen.
Rejsen hjem foregik på samme måde som udrejsen, men igen må jeg rose mine rejsefæller, der var hjælp alle vegne fra til hjælp med bagage og ski, når man ikke var så selvhjulpen.
Så det bliver bestemt ikke sidste gang jeg melder mig til en af skiklubbens skiturer, det var virkelig en rigtigt god oplevelse og nogle fantastisk søde, glade og sjove skirejsefæller jeg var sammen med. Så tusind tak for en dejlig og utrolig veltilrettelagt tur. Vi ses igen
Hanne Bille

Julehygge, spin

Klik her for at se galleri https://www.holdsport.dk/club/...

Det var megahyggeligt og flot fremmøde. Merete stod for gløck og vi sad så tilbage til sidst med resterne. Det syntes alle var meget morsomt.
Gode glade hilsner

Uge 3-2024 - 20 års jubilæumstur til Abtenau

Klik her for at se galleri fra turen https://www.roskildeskiklub.dk...

Vi fik på afrejsedagen hurtigt bussen pakket og kom afsted mod Abtenau før tid og havde en god tur nedover. Der blev også hygget med både god vin og ild i pejsen.

Gert og June havde sørget for sjov underholdning med en god gang BUSBINGO med gode præmier til vindere samt sidegevinster - det var sjovt. Tusind tak for indslaget til jer begge 2.
Vi ankom noget før tid og fik vækket Andrea ca. 25 min før ankomst, så hun og Lammertaler Hoff fik mægtig travlt. Vi fik dog begge steder nøgler til værelserne ret hurtigt samt morgenmad inden det gik mod tinderne.
Der var godt med god sne dernede. alle fik i bussen ned udleveret. Vi havde ny vejrtype hver dag - overskyet men klart onsdag + torsdag, sne fredag og Kaiserwetter lørdag. God afslutning.
Torsdag afholdt vi vores Picnic på Gosau Stub.
Anne og Kim stod for underholdning med musik bingo torsdag aften - også det var supersjovt. Præmierne var ekstra drinkskuponer til vinderholdene.  Også Tusind tak for det til jer 2 for indslaget.
Fredag aften blev der uddelt Abtenau nåle og Rene, Jan og Per fik alle 20 års nål. Det var stort og godt gået😉
Klubben sponserede, i anledning af Jubilæet, drikkevarerne fredag aften samt de special fabrikerede Google sock’s, som alle fik udleveret i bussen nedover.
Hjemturen forløb også fint og vi var hjemme til planlagt tid.
Inden længe starter planlægningen af Abtenau turen for uge 3 2025 og jeg håber, at mange igen har lyst til at deltage på turen😉.
Rigtig god sommer til alle.
Bedste hilsener
Lisbeth

Uge 4-2024 - Endnu en god tur til Ischgl

For 6. gang gik turen til Ischgl, og som tidligere boede vi på Hotel Alpenrose i Galtür. Her er vi efterhånden blevet ”stamkunder”, så vi har fået opbygget et godt forhold til værtsparret, Hidi og Ernst, som driver familiehotellet. Forplejningen på hotellet bliver også bedre år for år, så alt i alt, et godt hotel til rimelige penge i et skiområde, som er eftertragtet og dermed også dyrt.
Vejret var ikke optimalt, da vi både havde høje temperaturer og meget vind. Men ”lykken står den kække bi”. Så nogle af os nåede ud på pisterne alle dagene, og vi sluttede af med Kaiserwetter.
Og så nåede vi også i år ind på Kitzloch, et afterskisted, hvor prisen og musikken er høj, men hvor stemningen er i top. Det blev igen en sjov oplevelse, så sjov at nogen genbesøgte stedet flere gange.
Og endnu en gang måtte vi konstatere, at der var fejl i quizzen, men det gav ingen skrammer til arrangørerne.
Afrejsen fra Galtür skete igen til tonerne af den ”fantastiske” sang: ” Wie heißt die Mutter von Niki Lauda?”
Så vi kan varmt anbefale turen og de gode skiområder omkring Ischgl.
Gode skihilsener
Gitte og Klaus

Uge 5-2024 – Kronplatz

Klik her for at se galleri fra turen https://www.roskildeskiklub.dk...

Vi var 40 glade skiløbere som tog afsted til Kronplatz lørdag eftermiddag, desværre havde der været lidt afbud i sidste øjeblik, håber alle kan komme med næste år i stedet.
Hotellet stod klar med morgenmad, kort efter vi ankom og så var det bare afsted ud på pisterne. Kronplatzområdet ligger kun 300 meter fra hotellet, og den lille minibus kørte os afsted til liften, dejlig service fra hotellet.
Bussen blev i Kronplatz og de to flinke chauffører bragte os sikkert afsted til andre skiområder i Dolomiti Superski. Bussen kørte til Covara som har direkte adgang til Sella Ronda og en dag til Drei Zinnen, som er et lille fint område tæt på Kronplazt, der kører vi til igen næste år.
Stemningen på turen var rigtig god og heldigvis var der ingen alvorlige skader i ugens løb. Tak til jer alle som deltog, tak for at tage godt imod nye medlemmer, og tak til arrangører af quiz'er og anden underholdning.
Vi har allerede bestilt hotellet til uge 6 næste år, håber at se rigtig mange af jer på turen igen.
Mange skihilsener

Reiner og Ghita

Uge 6-2024 – Kombineret skisafari til Dolomitterne

Klik her for at se video fra turen https://www.roskildeskiklub.dk...

Uge 8-2024 – Winterberg

Klik her for at se galleri fra turen https://www.roskildeskiklub.dk...

Der var ikke meget sne i Winterberg, men der blev produceret nok til at holde nogle af pisterne åbne, hvilket betød en del trængsel og opkørte pister.
Tirsdag var der ansigtssminkning og udklædning for hvem der havde lyst til det, og børnene slog katten af tønden og vi hyggede os i kælderen med kortspil, bordfodbold og bordtennis.

Vejret var temmelig blandet, men heldigvis var det tørvejr onsdag, hvor der blev serveret varm kakao til afterski og grillet pølser og koteletter til aftensmad.

Alt i alt var der god stemning og enighed om, at det havde været en god tur – trods den sparsomme sne.

Team Winterberg

Uge 10-2024 – Madonna de Campiglio

Klik her for at se galleri fra turen https://www.roskildeskiklub.dk...

I uge 10, var vi i alt 19 medlemmer afsted til det meget store- og sammenhængende område Campiglio i Italien. Turen forløb fantastisk godt. Vi havde en særdeles professionel bustransport, et skønt hotelophold med gode værelser, pool, sauna, ude- og inde spa, stor morgenbuffet og fire retter aftensmad. Og ikke mindst et Fremragende skiløb i 8 hele dage ❄️

Vi glæder os til endnu en succes i 2025. Dog rykket til uge 11, pga. karneval.

Venlig hilsen
Søren Kalsgaard

Uge 11-2024 La Plagne - Opskriften på en fantastisk skiferie i de franske alper

Klik her for at se galleri fra turen https://www.roskildeskiklub.dk...

Vi var jo de ”nye i klassen” da vi i uge 11 tjekkede ind på Hotel Les Balcons i La Plagne sammen med 40 forventningsfulde skientusiaster fra Roskilde Skiklub.
Indrømmet; vores forventninger var store. Alt det vi drømte om hjemme i gråvejrs-Danmark: lange hvide pister, sneklædte alpetoppe, en evigblå himmel, fuld fart under skiene og så selvfølgelig afterskiing, fransk alpe-gastronomi osv.
Og det blev på mange måder til en uforglemmelig uge 11.

Men det bedste var hverken sne eller fransk kogekunst, – nej det bedste var at møde 40 nye ”legekammerater” og blive inviteret indenfor i fællesskabet i Roskilde Skiklub. Nu har vi løbet på ski i mere end 30 år, oplevet diverse skisportssteder i Alperne, Dolomitterne, Norge, Sverige og USA i selskab med familie og gode venner. Men det her var nyt.

”Har I nogen at løbe med i dag?” blev vi spurgt hver morgen – for ingen skal mangle godt selskab på pisterne, vel.

Fra første dag blev vi taget ved skistaven og guidet rundt på pisterne, tilbudt skitræning og inviteret på dagture for så at afslutte endnu en dejlig ski-dag med Vin Chaud eller varm cacao tilsat dagens skioplevelser og røverhistorier.
Og skiområdet i La Plagne kan også anbefales – her er noget for alle – nybegyndere såvel som gamle ski-rotter. Vi boede på Hotel Les Balcons direkte ud til pisten - og dem er der for resten 225 af forbundet af 180 lifter. Vel nogenlunde snesikkert i skisæsonnen, fordi området ligger højt mellem 2.000 til 3.200 meter oppe. Her i midten af marts oplevede vi mange slags vejr, fra 12 graders solskin til minusgrader, lavthængende skyer og tøvejr. Men der var stadig sne nok på pisterne til at løbe på ski, selvom landskabet længere nede i dalen var forårsramt med tøvejr, grønne pletter og klukkende smeltevandsbække.
La Plagne startede i 60erne omkring en lille alpelandsby men fik hurtigt vokseværk. Og i dag består La Plagne af flere sammenvoksede skisportsbyer med træbeklædte højhuse, cafeer, restauranter og moderne butikstorve.
Skal man tage de kritiske skibriller på, så vil nogen måske savne den gammeldags charme, som vi kender fra de ældre europæiske skisportssteder, som er vokset op omkring gamle alpelandsbyer.
Men alt i alt en supergod velorganiseret og hyggelig skiferie – og tak til alle jer, som var med til at gøre denne ferie til en særlig oplevelse – det er i hvert fald ikke sidste gang vi tager med Roskilde Skiklub.
Niels & Bodil

Foråret banker på døren

Når du læser dette, har vi afsluttet indendørs-træningen.
Nu er vejret til at rulle ude for alle.

Vi starter fælles-træning efter påske, og inden så da tag gerne selv de første rulleture.
Hellere en kort rulletur end ingen tur!
Kom ud når du kan - selv hvis det er koldt kan du sagtens holde varmen. Og hvis du ikke har rullet uden for i vinters, så har du nogle muskel-steder, som lige skal aktiveres, så du undgår overbelastning.
Så følg med på fb-gruppen Roskilde Rul, hvor der er opslag om alle begivenheder og anden god info om rulleskøjter.
Vi ses på hjul!
På gensyn og mange hilsner
Kurt

Har du spørgsmål så skriv eller ring til mig på Kurtroskilde@live.dk eller mobil 61 36 38 52. Tjek info på Facebook: Roskilde Rul

Skigymnastik, afslutning

Skigym afslutning indendørs, vi ses udendørs efter påske.
Michael

Spinning afslutning den 26/3

Spinning slutter for denne sæson den 26.03.24 og at der bydes på et glas et eller andet inden vi slutter for sæsonen.

Dem der står på venteliste og dem der iøvrigt normalt deltager er velkomne.

Skigymnastik, udendørs

Så er der kommet udendørs skigymnastik i kalenderen, mandage fra den 8. april til 27. maj (dog ikke 20. maj), kl. 17.30 til 18.30. Ved HIMMELEVHALLEN, Herregårdsvej 42, Himmelev, 4000 Roskilde.

Medbring selv måtte, redondobold og evt. handsker.
Det foregår ved Himmelev-hallen, ved multibanen bag kunststofbanen, hvor der er mulighed for træning på blødt underlag, som på legepladser.
Parkering i bunden af Herregårdsvej eller ved Himmelevhallen.
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os Piag@gudmansen.dk /27790450 eller Annemikkelsen60@gmail.com /50914097
Vi ses!
Kærlig hilsen Anne, Pia og Beate

Skiburgeren 2024

Tidspunktet for duften af gode burgere nærmer sig.

Tilmeldingen for frivillige åbnede den 1. marts, og vi er godt på vej til at få besat vagterne i Skiburgeren, hvor vi får brug for i alt ca. 190 medarbejdere.

Til vores overraskelse har vi stadig 3 ledige vagter i caféen. Det er normalt en attraktiv tjans, der kæmpes om. Derfor har vi i år lavet 4 vagter, som skal sørge for betjeningen i caféen under festivalen. De 3 tilbageværende vagter er nedenstående.

Hold nr.

11-14

13-16

09-15

Har du lyst til en af disse vagter, så kontakt skiburgerteamet på festival@roskildeskiklub.dk

Som noget nyt i år har vi for alle medarbejdere indlagt en 3 timers introduktion til arbejdet i boden om tirsdagen. Skulle nogen have problemer med den vagt, så kontakt os. Og så finder vi en løsning på det. Ud over tilmeldingen er forberedelserne i fuld gang. Vi har fået afklaret detaljerne omkring bodens placering med festivalen. Boden placering ændres stort set ikke, men der bliver flyttet lidt rundt på medarbejderområdet og vores containere. Det betyder så også, at indretningen af boden skal ændres en smule. Men det er der styr på.
Vi er også ved at være gennem de sidste tilpasninger af vores burgermenuer, hvor det specielt er valg af burgerboller og valg af den bedste burger, vi arbejder med. Burgerteamet besøgte i den forbindelse for nylig vores leverandør, Hørkram, i Sorø.

Facility, gruppen der står for opbygning og nedtagning af boden, mødes snart for at aftale detaljerne omkring opbygningen af boden, bl.a. at boden i år skal være klar en dag tidligere end sidste år. Derudover vil der være opstartsmøder i de øvrige arbejdsgrupper, så vi alle bliver klar til festivalen.
Vi glæder os til at se jer alle, både som medarbejdere og gæster, i Skiburgeren.
Gode burgerhilsener
Klaus / Skiburgerteamet

Ture i sæsonen 2024/2025, som forventes udbudt

• Uge 49-2024 er bekræftet til Cervinia den 5-10. december 2024 med samme flytider, samme hotel og samme pris.
    Grete
  • Abtenau uge 3-2025 er under planlægning.
    Lisbeth
  • Kronplatz er bestilt i uge 6-2025.
    Ghita og Reiner
  • Madonna de Campiglio er under planlægning til uge 11-2025.
    Søren K.
  • La Plagne er bestilt i uge 11-2025
    Grete og Søren

Klar til at komme i gang?

Udforsk Holdsport, eller opret en konto med det samme og begynd at administrere din klub. Du kan også kontakte os for at få hjælp til opsætningen af din klub.
Hvad koster det?
Hvilke behov har din klub? Basis eller PRO abonnement?
Priser
Funktioner
Ingen 2 klubber er ens. Vores funktioner dækker dine behov.