Player_slider

Træningsøvelser

Triceps øvelser uden håndvægt

Beskrivelse af øvelsen: Armstrækning, som styrker triceps med bøjede knæ i gulvet (øvelse i video C0030 i Overkrop & Arme i sportsbasics.com).

Formålet med øvelsen: Denne triceps øvelse styrker dine muskler i arme og bryst - specifikt underarm.

Når du kan lave øvelsen rigtigt med flere gentagelser (mere end 10) så kan du træne den ”store” eller rigtig armstrækning stående på hænder og fødder. Ingen håndvægt er nødvendig for at udføre denne øvelse.

Denne øvelse med korrekt udførelse stiller også krav til coretræning.

I idræt, uanset hvilken idræt du træner, så er en stærk core eller kropstamme utrolig vigtig. Øvelser fra gluteus (”ballemusklen”) til skuldrene kaldes for coretræning.

Udførelse: Fokus på korrekt kropsholdning. Forsøg at holde hoften strakt.

En triceps øvelse man kan anvende i opvarmningen for de små. Forsøg at anvende alsidighed som en del af både den fysiske træning og i opvarmningen! Ved at forsøge af have en struktur i træningen ved at træne hele kroppen som en fast del i træningen kan du undgå skadeproblemer og optimere dine forudsætniger for en mere holdbar krop. Du kan også bruge træningsøvelsen til hjemmetræning!

Anbefalet gentagelser og sæt: 5 - 15 x 1 - 3.

Øvelserne på Holdsport er sammensat af Mats Mejdevi fra træningsplatformen Sportbasics.

Populære øvelser
Gør som 689000 andre og opret dig hos Holdsport