Player_slider

Træningsøvelser

Genoptræning af ankel

Beskrivelse af øvelsen: Stå på et ben med lukkede øjne (øvelse i video A0010 i Fod & Ben i sportsbasics.com).

Formålet med øvelsen: Denne fodøvelse styrker dine muskler i foden for en bedre balance. Styrker dine ledbånd og muskler omkring fodledet. En enkel øvelse til at undgå forstuvninger i fodled, og den kan også bruges som genoptræning efter en skade som for eksempel en forstuvet ankel.

I idræt, uanset hvilken idræt du træner, så er stærke fødder en forudsætning for at kunne være aktiv. En god balance er altid vigtigt!

Udførelse: Stå på et ben med lukkede øjne. Fungerer bedst uden sko så at hele foden aktiveres.

Kontinuitet er et nøgleord i træning og i den fysiske træning. Anvend balanceøvelsen som en del af opvarmningen, gerne i omklædningsrummet og træn fodledet uden sko. Du kan også bruge træningsøvelsen til hjemmetræning! Kan trænes i forbindelse med tandbørstning morgen og aften eller mens du venter på bussen. Perfekt træningsmetode til forstuvede ankler.

Anbefalet gentagelser og sæt: 30 til 90 sekunder flere gange om dagen.

Øvelserne på Holdsport er sammensat af Mats Mejdevi fra træningsplatformen Sportbasics.

Populære øvelser
Gør som 689000 andre og opret dig hos Holdsport