Player_slider

Træningsøvelser

Få stærke mavemuskler med blot én øvelse

Beskrivelse af øvelsen: Sid med bøjede ben for stærkere core (øvelse i video B0010 A i Mave & Ryg i sportsbasics.com).

Formålet med øvelsen: I idræt, uanset hvilken idræt du træner, så er en stærk core eller kropstamme utrolig vigtig. Øvelser fra gluteus (”ballemusklen”) til skuldrene kaldes for coretræning. Mavetræning er derfor af afgørende betydning for at opretholde en god balance, kontrollere bevægelserne og en god holdning. Rygproblemer kan opstå, hvis der er ubalance med f.eks. for svage mavemuskler. Dette gør øvelsen velegnet til den skadesforbyggende træning. En svag mave kan give anledning til rygsmerter eller generelt ondt i ryggen.

Udførelse: Sid med bøjede ben uden at røre gulvet med fødderne. Vil du lave den lidt sværere, så kan du presse knæene så tæt på brystet som muligt eller forsøge at strække benene!

Enkel opvarmningsøvelse! Forsøg at anvende mavetræning som en del af både den fysiske træning og i opvarmningen! Ved at forsøge at have en struktur i træningen med rygtræning og mavetræning som faste dele i træningen, kan du undgå rygproblemer og optimere dine forudsætninger for en mere holdbar krop. Du kan også bruge træningsøvelsen til hjemmetræning!

Anbefalet gentagelser og sæt: 10” - 45” x 1 - 3.

Øvelserne på Holdsport er sammensat af Mats Mejdevi fra træningsplatformen Sportbasics.

Populære øvelser
Gør som 676000 andre og opret dig hos Holdsport