Player_slider

Træningsøvelser

Bevægelighedstræning for ben

Beskrivelse af øvelsen: Gå fremad med hænderne i gulvet (øvelse i video F0270 Smidighed & Bevægelighed i sportsbasics.com).

Formålet med øvelsen: Denne bevægelighedsøvelse øger din bevægelighed fremfor alt i bagsiden af låret (hamstring-musklen). Når din bevægelighed bliver bedre, så kan du undgå forstrækninger i baglåret. En enkel øvelse til at undgå forstrækninger. Kan også bruges som et led i genoptræning efter en skade som for eksempel en forstrækning i bagsiden af låret, men arbejd stille og roligt, ingen heftige bevægelser.

I idræt, uanset hvilken idræt du træner, så er en smidig krop en forudsætning for at kunne blive bedre og arbejde med bedre teknik. Kan anvendes af ung som gammel. Så træn mere smidighedsøvelser i det daglige!

Udførelse: Sæt hænderne i gulvet. Hold numsen så højt som muligt. Gå derefter fremad. (øvelsen kan også laves baglæns). Førsøg at have strakte ben!

Kontinuitet er et nøgleord i træningen og i den fysiske træning. Anvend øvelsen som en del af opvarmningen; gerne efter at du har fået lidt puls og kropsvarme. Du kan også bruge træningsøvelsen til hjemmetræning!

Anbefalet gentagelser og sæt: 8 - 15 meter x 1 - 3.

Øvelserne på Holdsport er sammensat af Mats Mejdevi fra træningsplatformen Sportbasics.

Populære øvelser
Gør som 689000 andre og opret dig hos Holdsport