Player_slider

Træningsøvelser

Bevægelighedstræning

Beskrivelse af øvelsen: 3 små hop fremad + hop med 1/1 vending, gentag (øvelse i video A0270 Fod & Ben i sportsbasics.com)

Formålet med øvelsen: Denne motorikøvelse øger din styrke i fodledene samt giver dig kontrol over kroppen. Husk at træne vendningen til begge sider. Her kan du få en fordel ved hurtigt at kunne dreje til højre og venstre i alle idrætter.

En bedre styrke og kropskontrol kan hjælpe dig til at undgå skader som f.eks. fodproblemer eller forstuvede ankler. Som altid, så skal træningsøvelsen udføres med god kontrol og balance. Start forsigtigt med en halv vendning og øg successivt!

Uanset hvilken idræt du træner, så er kropskontrol vigtig. Træningsøvelsen kan let anvendes af ung som gammel.

Udførelse: 3 små hop fremad + hop med 1/1 vending, gentag. Prøv at vende til begge sider. Bør naturligvis trænes baglæns også for at få en bedre balance og kontrol af kroppen.

Kontinuitet er et nøgleord i træningen og i den fysiske træning. Anvend derfor denne øvelse som en del af opvarmningen. Du kan også bruge træningsøvelsen til hjemmetræning!

Anbefalede gentagelser og sæt: 10 - 15 m.

Øvelserne på Holdsport er sammensat af Mats Mejdevi fra træningsplatformen Sportbasics.

Populære øvelser
Gør som 676000 andre og opret dig hos Holdsport