Player_slider

Spørgsmål & svar

Hvordan opretter jeg en betalingsaktivitet?

En betalingsaktivitet er en nem og hurtig måde, hvorpå man kan invitere spillere til at deltage i en aktivitet, som koster penge at få lov til at deltage i. Eksempelvis et stævne eller en afslutningsfest. Medlemmer betaler upfront for at blive meldt til aktiviteten.

Man kan lave forskellige billettyper alt efter, om man har forskellige entrepriser, og om det skal være tilladt for et medlem at købe mere end en billet til aktiviteten. 

Når du har oprettet en betalingsaktivitet, vil den figurere i kalenderen sammen med alle andre aktiviteter. Administrationshonoraret er 3, 5 eller 9  kroner afhængig af aktivitetens pris, hvilket indbetales i forbindelse med hver persons aktivitetstilmelding. Holdsport sørger for indløsningsaftalerne, så medlemmer kan betale med alle typer betalingskort og MobilePay

OBS: En forudsætning for at oprette betalingsaktiviteter er, at der er oprettet et kontonummer i klubben, eller at minimum én træner har tilknyttet et kontonummer til sin profil. Se guide til førstnævnte her:

For at uploade klubbens kontonummer skal du tilgå "Økonomi" i den sorte klubmenu. Herefter vælger du "Opret kontonummer" i bunden af skærmen. 

Du skal nu benytte dit personlige Nem-ID til at verificere kontooprettelsen, og dernæst tilføje foreningens oplysninger (CVR nr, adresse mm.)

Så snart kontonummeret er lagt op, kan det ses under "Kluboversigt" til venstre.

Du er nu klar til at oprette betalingsaktiviteten. Gå til "Klubkalender" og vælg dernæst "Opret betalingsaktivitet".

Du skal nu tage stilling til, om betalingsaktiviteten skal gælde alle klubbens hold, en specifik afdeling/afdelinger eller udvalgte hold.

Indtast her:

  • Overskrift
  • Aktivitetstype (farve i kalenderen)
  • Dato (evt. start/sluttidspunkt
  • Sted
  • Tilmeldingstype (normal er standard)
  • Max antal deltagere
  • Tilmeldingsstart/frist
  • Kørsel
  • Frivillige opgaver

Tilføj til sidst i oprettelseflowet bestemmes prisen for tilmelding. Du kan her definere flere priser, hvis det ønskes.

Det er også her, du får mulighed for at vælge, om betaling med Visa Debit, Visa Electron, Mastercard og andre udenlandske kreditkort skal tillades. Beslutningen er alene op til klubben selv.

Vær opmærksom på, at bevarer i fluebenet i "Tillad betalinger med Visa Debit, Visa Electron, Mastercard og andre kreditkort", så reduceres det udbetalte beløb til klubben med 1% af betalingen. Det er dermed i disse tilfælde altid klubben, der står for administrationshonoraret, hvad angår lige præcis disse betalinger (ikke alle andre)

Vælg nederst bankkonto, pengene skal overføres til.

Så snart aktiviteten er oprettet, har folk mulighed for på PC og via Holdsport-appen at tilmelde sig og betale med det samme.

Når et medlem/træner er tilmeldt betalingsaktiviteten, fremgår pris og tidspunkt for betaling inde under selve betalingsaktiviteten under "Aktivitetens status", ligesom du også kan se, hvem der endnu ikke er tilmeldt.

Ved tilmelding betaler hver person i virkeligheden direkte til Holdsport, da vi står for indløsningsaftalerne. Herfra sendes pengene videre til jeres bankkonto inden for 3-5 bankdage fratrukket administrationshonoraret. 

Du kan altid holde øje med, hvornår hver enkelt medlems/træners betaling er endt/ender på jeres bankkonto via menuen "Betalingsoversigt" i bunde af skærmen inde på en betalingsaktivitet. Kig på kolonnen "Udbetales".

Var denne artikel brugbar?
1 af 8 synes dette var brugbart
Gør som 1135000 andre og opret dig hos Holdsport