Ny aldersinddeling

U8 (U6) holdet.
- (U6) er en mulighed som skal tilgodese de mange nystartere i denne aldersgruppe
- Stævner afholdes for begge aldersgrupper
- Kampene afvikles efter samme spilkoncept som de nuværende U7
U10 Holdet
- Erstatter det nuværende U9 og spiller efter samme koncept
- Giver et ekstra år til rekruttering i børnehockeyen – og imødeser dermed muligheden for at spille med jævnaldrende
U12 Holdet
- Erstatter den nuværende U11-turnering
- Giver et ekstra år med spil på små områder, som vi tror styrker spilleruddannelsen jf. internationale undersøgelser
- Der etableres afsluttende puljeturnering med spil på hel bane for ældste årgang, hvor de får mulighed for at prøve formen, inden U14
U14 Holdet
- Erstatter det nuværende U13
- Uddannelse- og pointturnering som skal sikre, at overgangen fra spil på små områder til hel bane foregår uden fokus på resultatet
- Krav om start med 15-spillere
- Afvikling af både DM og LM
U16 Holdet
- Afvikles som den nuværende U15-turnering med regionalt grundspil
- U16-årgangen vil give en bedre social synergi i holdet, idet alle spillere fortsat må betragtes som folkeskoleelever og deraf samme sted i livet. Vi forventer, at det vil give et mere homogent omklædningsrum
U18 Holdet
- Afvikles som den nuværende U17-turnering
- Behov for flere grundspilskampe end den nuværende struktur
- Flere spillere vil være ”faste” U18-spillere, som fodrer til én træningsgruppe og dermed ét hold. Herudover forventer vi, at det vil øge de sociale bånd blandt spillerne.
- Vi forventer også, at U18 i langt mindre grad skal afgive spillere til holdet
Ny Liga
- Én samlet landsdækkende liga for både U20 og Divisionen
- Et hold i toppen af ungdoms- og divisionssystemet sikrer, at alle klubber kan være med og fodrer til bedre planlægning af trænings- og kampprogram
- Kampstruktur: 1 runde nationalt – 2 runder regionalt for at imødekomme de stigende transportudgifter
- Der indføres minimumskrav om U20-spillere i line up:
- År 1: 4 U20-spillere
- År 2: 7 U20-spillere
Det betyder at ingen rykker op på et andet hold, men alle bliver sammen med det hold de også har været på i denne sæson.
Vi vil informere jer nærmer når der kommer nye informationer, fra DIU
Mvh Bestyrelsen